VI edycja kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”

Zakończyła się VI edycja kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”, która w tym roku przybrała formę konkursu fotograficznego pt. „Celujemy w piersi”.

Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum przy współpracy z Roche Polska przeprowadziło kolejną, szóstą edycję kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”. W tym roku kampania przybrała formę konkursu fotograficznego pt. „Celujemy w Piersi”, który promował wiedzę o tym, że tylko pełne rozpoznanie typu raka piersi pozwala na zastosowanie optymalnej dla danej pacjentki terapii, a przez to zwiększa jej szanse na wyleczenie. Rolą przyjaciela jest wspierać bliską osobę w walce z chorobą, ale także dopilnować, aby wykonano wszelkie niezbędne badania. Tegoroczna edycja kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” została objęta honorowym patronatem Polskiej Unii Onkologii.

Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu fotografii wybranego pomnika, który w połączeniu z różowo-pomarańczowym symbolem kampanii najlepiej zaprezentuje ideę „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” oraz pozwoli promować wiedzę o konieczności oznaczania typu nowotworu i roli bliskiej osoby podczas walki z rakiem. Razem ze zdjęciem uczestnicy konkursu byli zobowiązani do przesłania odpowiedzi na pytanie „Dlaczego należy oznaczać typ nowotworu piersi?” Zdjęcia wraz z odpowiedziami zostały zamieszczone na Facebooku i poddane ocenie jego użytkowników. Dzięki aktywności użytkowników z ideą kampanii mogło zapoznać się ok. 110 tys. osób.

Według głosów użytkowników Facebooka, ideę kampanii najlepiej zilustrowali swoim zdjęciem:

I miejsce – Józefa Grygiel z Jarocina,

II miejsce – Marcin Banaszkiewicz z Warszawy,

II miejsce – Karolina Lipowicz z Jarocina,

III miejsce – Agata Nosek z Wojnicza,
III miejsce – Krzysztof Szewczyk z Pilzna,
III miejsce – Joanna Kanikowska ze Środy Śląskiej.

Organizatorzy przyznali również nagrody pamiątkowe w postaci książki Anny Mazurkiewicz „Jak uszczypnie będzie znak” dla: Macieja Dratwińskiego z Bydgoszczy, Agaty Skrzypek z Wrocławia, Grzegorza Florka z Zabrza oraz Krystyny Lubińskiej-Palickiej z Gniezna.

„Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”
„Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” to polska edycja międzynarodowej kampanii edukacyjnej prowadzonej w naszym kraju przez Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum i wspieranej przez firmę Roche Polska. Celem kampanii jest podkreślenie szczególnej roli kogoś bliskiego podczas walki z nowotworem oraz roli, jaką w przezwyciężeniu raka piersi odgrywa wiedza o chorobie. Przyjaciel jest niezastąpiony, ponieważ pomaga chorej przejść przez kryzys związany z diagnozą i dba, aby rozpoznanie jej nowotworu było pełne, a ona wiedziała o swoim raku jak najwięcej. Jest to ważne, ponieważ rak piersi to choroba niejednorodna, występuje wiele jego typów (m.in. HER2-dodatni i HER2-ujemny), które mają różny przebieg, rokowanie i wymagają odmiennego leczenia. Właściwe i pełne rozpoznanie choroby, w tym histopatologiczne ustalenie typu raka piersi, pozwala na zastosowanie optymalnej dla danej pacjentki terapii, a przez to zwiększa jej szanse na wyleczenie. Wizytówką kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” jest różowo-pomarańczowa wstążeczka, która symbolizuje przyjaciela (różowy) i różnorodność typów nowotworów piersi (pomarańczowy).

Rak piersi
Rak piersi towarzyszy ludzkości już od prawie 5000 lat. Jest najczęściej występującym wśród kobiet nowotworem złośliwym oraz drugim najbardziej powszechnym nowotworem na świecie. Każdego roku w krajach rozwiniętych diagnozowanych jest ponad 580 000 nowych przypadków raka piersi. W krajach Unii Europejskiej rak piersi jest wykrywany co 2 minuty. W Polsce rokrocznie odnotowuje się około 15 tys. nowych zachorowań na raka piersi. Według Światowej Organizacji Zdrowia tylko w tym roku rak zostanie wykryty u ponad 1 miliona kobiet. Ludzkość przez całe wieki gromadziła wiedzę na temat tej choroby i próbowała leczyć kobiety chore na raka piersi. Wraz z upływem czasu następował rozwój diagnostyki raka piersi oraz rozszerzała się wiedza o możliwościach jego optymalnego leczenia. Obecnie wiadomo, że istnieje wiele typów raka piersi, które rozwijają się w różnym tempie, mają różne rokowanie i odpowiadają na różne schematy leczenia.

Portal nazdrowie.pl był patronem medialnym akcji.

4.9/5 - (183 votes)

Nikt nie pyta Cię o zdanie, weź udział w Teście Zaufania!

To 5 najczęściej kupowanych leków na grypę i przeziębienie. Pokazujemy je w kolejności alfabetycznej.

ASPIRIN C/BAYER | FERVEX | GRIPEX | IBUPROM | THERAFLU

Do którego z nich masz zaufanie? Prosimy, oceń wszystkie.
Dziękujemy za Twoją opinię.

Leave a Comment

POLECANE DLA CIEBIE

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH